Aran Int'l Removals & Storage



Average score of 6.4 out of 45 reviews
Compare with 4 others movers and save on your moving costs
Request a free quote

Aran Int'l Removals & Storage
372 Elsecar Street Kya Sand
2194 Randburg
0861 474 700

About moving company Aran Int'l Removals & Storage

ARAN Removals offers a professional full range of furniture removals, packing, insurance and storage services for your home and office removals.

Services

International removals
National moving
Excess baggage
Car & Vehicle transport
Piano transport
Pet transport
Art transport

Type of Mover

Unknown

Associations

Aran Int'l Removals & Storage is accredited by the following associations:
AMSA



Details

Established
1978
Employing
27 employees
Trucks
6 trucks

Services

International removals
National moving
Excess baggage
Car & Vehicle transport
Piano transport
Pet transport
Art transport

Type of Mover

Unknown

Associations

Aran Int'l Removals & Storage is accredited by the following associations:
AMSA


Details

Established
1978
Employing
27 employees
Trucks
6 trucks

There are currently 45 reviews for Aran Int'l Removals & Storage.
Write a review

Recommendation

Service and employees were on point. The guys were very helpful and packed everything properly. The staff is also very friendly from my 1st call as they helped me at the last minute

Pros and cons
Very hands on
They know what they doing
Moved from Olivedale (South Africa) to Kya Sands (South Africa).

Response of

Good morning MD.
We are in receipt of your complimentary post on Sirelo which is acknowledged with sincere thanks. I would especially like to thank you for taken the time and the trouble to communicate your feelings.
It means so much to all of us when positive messages are received and all of our people involved in your relocation will be recognized for the roles played by them in leaving you with such a
positive impressions of your dealings with us.
Thank you once again for using the services of ARAN and wishing you and your family all the very best in the future and in your new home. We look forward to been of service to you and your friends in the future.

Yours sincerely
Tom D O’Boyle
Director / Branch manager

Published on:



No recommendation

[Name removed by Sirelo], the owner of Aran removals sold all my consignments. He gave me a quotation, after he picked up my consignments he doubled the quotation.
He made undue demands I couldn't meet.He realised the value of my consignments which was over R200 000 and I only owed him R9000. He refused to deliver my stuff until I paid him the whole amount. He would make excuses like, he doesn't trust I'll pay the balance. He wouldn't allow the police onto his property to check if my consignments was not tampered with which he does to other customers. His storage in a short time escalated to almost R50 000. He speaks so sweetly you'll not think he's a thief. Don't be fooled by the good reviews, its all lies. He's a terrible liar and hides his true identity. It was a nitemare dealing with this man.
When lawyers will call him, the names he gave, [names removed by Sirelo] and many other names. When I called him to go check out my consignments, he said I sold it a long time ago and.. Read more

Pros and cons
balance
Moved from Joburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).

Response of

Good day Mrs Moodley, we acknowledge your post on Sirelo. While we sympathies with you we most point out that at no stage did we refuse to allow the police permission to view your consignment.
You will also remember that after your legal advisors went through your account with one of our employees, they advised you that the account was in order and to have it paid immediately, and if you did not you would
Incur additional storage charges. We tried our utmost to assist you, including sending you numerous emails and registered letters telling you that we were left no option left but to dispose of your consignment in order to recover our costs which you never acknowledged any by the way we never did nor even get close to recovering our costs. We are legally obliged to keep your consignment in storage for a maximum of 3 months without receiving payment. Your consignment was in our storage depositary for over a year. You will also acknowledge that we never issued summons to recover the balance of the out standing amount which we have every right to.
To other people who are reading this we hope you understand the situation that we were in.
Warm Regards,
Tom O'Boyle
Director Branch Manager

Published on:



No recommendation

Scam artists of the highest order, steel all belongings and hold the remainder of items to ransom. Items that actually arrived were broken. All TV's, washing machine and other items stolen. [name removed by Sirelo] you will [censored by Sirelo] and I can't wait to see that happen.

For anyone believing the good reviews, you need to do your homework all are fake. This company and all of its staff are theives, con artists and general low life scum of the highest order.

Pros and cons
Stolen goods
Held to ransom
Moved from Fourways (South Africa) to Newcastle (United Kingdom).

Response of

Good day C we are in receipt of your comment on Serelo which is acknowledged with thanks.
The matter is being investigated and we will revert to you with our findings once this has been completed.
Warm regards
CCD
ARAN

Good day C, while we jealously protect our service excellence reputation in the national and international relocation industry, we have done numerous international relocation from Fourways but after investigating your post on Serelo we cannot find any client details of an international relocation that we specifically did from Fourways to Newcastle in the UK during the past 18 months.
I assume you have our details so you may please contact us directly.
CCD
ARAN

Published on:



Recommendation

Moved from South Africa to the UK recently. We requested quotes from a few companies, We found ARAN International very thorough and we were impressed with their service.

Then when we saw all the horrible reviews on Hello Peter, We were apprehensive but raised this with them and they assured me not to worry and all would be fine as they do many removals and understandably not all go as expected.

With this assurance we decided to go with ARAN and were pleased, as our goods arrived in order and timeously. Thank you for your constant communication during the process and assisting with this smooth process for this big move

Pros and cons
Service
Attitude of the team
Moved from Johannesburg (South Africa) to Birmingham (United Kingdom).

Response of

Good morning PM.
We are in receipt of your complimentary post on Sirelo which is acknowledged with sincere thanks. I would especially like to thank you for taken the time and the trouble to communicate your feelings.
It means so much to all of us when positive messages are received and all of our people involved in your relocation will be recognized for the roles played by them in leaving you with such a
positive impressions of your dealings with us.
Thank you once again for using the services of ARAN and wishing you and your family all the very best in the future and in your new home. We look forward to been of service to you and your friends in the future.

Yours sincerely
Tom D O’Boyle
Director / Branch manager

Published on:



Recommendation

Arans assisted kn moving me two days earlier than booked due to Covid-19 lockdown....which was scheduled for midnight on the 26 March 2020. They provided adequate staff on 25 March, could have had more on 26 March, but the staff especially [name removed by Sirelo] were famtastic.

Pros and cons
Experienced packers when it came to putting the cardboard over the items of furniture.
Last day, too few staff. More than [name removed by Sirelo] should be employed to cover.
Moved from Gauteng (South Africa) to Gauteng (South Africa).

Response of

28/04/2020.

Good morning Bronwyn
We would like to sincerely thank you for taking the time and trouble to communicate your feelings on Sirelo.
We are so pleased you were happy with our service, we will pass your complementary message on to Frank and his team.
We would also like to wish you everything of the best in your new ventures and to being of service to you / your friends in the future.
Warm regards,
CCD
ARAN

Published on:



Recommendation

Staff arrived timorously as promised, constant follow-up from the management as to the progress and packed up speedily to travel to Middelburg and unpack

Pros and cons
We were able to move a week earlier and now had plenty time to unpack at the new premises due to the Lock down
Moved from Alberton, Johannesburg Gauteng (South Africa) to Middelburg Mpumalanga (South Africa).

Response of

26/04/2020.

Good morning Chantelle
We would like to sincerely thank you for taking the time and trouble to communicate your feelings on Sirelo.
We are so pleased you were happy with our service, we will pass your complementary message on to Johannes and his team.
We would also like to wish you and your family everything of the best in for the future and in your new home and look forward to being of service to you / your friends in the future.
Warm regards,
CCD
ARAN

Published on:



Recommendation

My move took place in two parts, first was a portion of furniture for long term storage then home. I asked for the same team for both moves. They were professional, helpful and nothing was too much trouble. Even hail and rain in the second part was handled with minimum fuss. I did the move on my own and couldn't have had better support!

Pros and cons
Team knew exactly how to pack, no breakages
Efficient and friendly
Moved from Laezonia (South Africa) to Douglasdale (South Africa).

Response of

Dear Y.B

Thank you for your positive message received and I'm so pleased you were happy with our service. We would also like to thank you for taking the time and the trouble to communicate your feelings. We look forward to moving you or your friends in the future

Warm regards.
Collin

Published on:



No recommendation

Storage and insurance costs no where near what was discussed before collection. Once the goods were in their possession we were given no choice but to pay.
When the container arrived 1. we found boxes of stuff belonging to other people (we have an ID document found in one of the boxes as proof) 2. There were boxes with our belongings missing. We contacted [name removed by Sirelo] numerous times and we sent him the list of our missing things. After all the trouble we went through to find the money they demanded to pay for insurance now he says he can't claim from the insurance!!!!
Now he wont take my calls in the hope I give up because I'm no longer in South Africa. I will continue to fight this.
Worst service and untrustworthy. Horrible experience with this company.


24-4-2020:
These points are NOT TRUE - we have whatsapp proof of the calls and there is no signed copy of the insurance options - id there is we like to see it!
1. Not only were the insurance options explained .. Read more

Pros and cons
no issues with shipping process
untrustworthy
worst service
Moved from Brakpan (South Africa) to Letterkenny (Ireland).

Response of

Good day J.M we are in receipt of your comment on Serelo which is acknowledged with thanks.
The matter is being investigated and we will revert to you with our findings once this has been completed.
Warm regards
CCD
ARAN


23/04/2020
Good day Busi, We have done through the comments that you posted on Serelo, and we find them a bit un-fair.

1. Not only were the insurance options explained to you by Matilda but were also in writing which you read and signed for
2. To say that we won’t take your calls again is entirely unthorough, we have been in constant contact with you for the past 8 months by telephone and when you did not answer we have left messages and sent numerous SMS’s / WhatsApp’s / emails

Your container was delivered to you in July last year and when we tried to phone you on the 27th of August to inquire as to how your mother was settling, in there was no answer so we left a message.
Then on the 29th of August I got a WhatsApp telling us about missing boxes, meanwhile the container was delivered to you weeks before hand.

Since then we have been asking you to send the documents “ ARAN inventory’s “ and with the missing box numbers which were recorded by yourself & confirmed by our destination partners relocation foreman
on the delivery day. After numerous requests we still have not received them.

We understand that insurance is often seen as a grudge purchase but to put in a claim without any basic backup documents would simple be seen as a fraudulent.
We sincerely hope you now understand why the insurance underwriters would need those documents.

Warm regards
CCD
Aran

Published on:



No recommendation

As discribed by others on this review page, [name removed by Sirelo] comes in with a low quote then extorts you for more money when they have your furniure in their possession. This is dishonest and unproffessional especially as they personally go through your home and do an inventroy with you. When I asked how I could have extra goods to be moved, the blame was shifted onto me, saying I had added extra goods. Aran's end price is way above anyone else in the market. Do your homework carfully with this company.

Moved from Johannesburg (South Africa) to Bristol (United Kingdom).

Response of

Good day. Please understand that we can only quote on the information given to us. We first quoted you on a 6m (full) container, as per the inventory list you sent us, you then told us you wouldn’t be able to afford it and asked for a different option. We then went out to your house and did a survey, based on the items you showed us we then quoted you a half a container. However, upon collecting the items from your household, the final volume of goods came back to a full container. The final invoice was in accordance with such.
Warm regards
ARAN ccd

Published on:



Recommendation

Good team, great follow up from [name removed by Sirelo], on time, no damages. [names removed by Sirelo] was very helpful. My next move in March I shall make use of the same team.

Pros and cons
Good management follow up
Nice team to work with during the move
Moved from Jhb (South Africa) to Bela Bela (South Africa).

Response of

Dear Ben

A belated thank you for your positive message received and I'm so pleased you were happy with our service. Thank you for taking the time and the trouble to communicate your feelings. We would like to wish you everything of the best in your new home.

Warm regards,

Published on:



No recommendation

After accept Quotations and after i paid 50% deposito and they load my furniture the price went up from R18000 to R34000 i did pay the full amount only to hear i can get my furniture by end of january im very upset because of that in the mean time im sleeping on the floor no furniture for m9nth

Moved from Kempton Park (South Africa) to Windhoek (Namibia).

Response of

Hi Japie, we hope your settling in well in Windhoek.
We were very happy to hear you got all your goods in good order.
However regarding additional charges we can only quote on information we get.
As we picked up additional items of course there is going to be an additional charge.
We apologise about the delay, but as it was over the festive season, it was very busy. However we can assure you we did our best to get it to you as quick as possible.
We sincerely hope you enjoy your stay in Windhoek.
Warm Regards,
Aran CDC

Published on:



No recommendation

The managers fail to communicate, bate and switch estimate, low estimate then raise the price without notice. They failed to contract a destination agent to pick up and deliver costing thousands of dollars in storage fees. They failed to pay destination fees. They will not respond to email messages. Personal belongings are missing. It appears that every box was gone through and items taken. They seem to be very dishonest.

Pros and cons
dishonest
failure to live up to contract
Moved from Pretoria (South Africa) to Long Beach (United States).

Response of

Good Day,

You yourself watched the container get loaded at the storage facility, so you would have had to bear witness then to the items getting stolen? We have no access to the container as you are well aware.
After the container was loaded, only then did you inform us you did not have the permit to export the items. This made exporting your items extremely difficult and the fact we even managed to was an accomplishment.
When the container got to the port, the agents on that side, as well as us, could not get a hold of you for weeks, we even contacted your friend (A.) here in JHB, at that stage no one wanted to touch your container as it was assumed you were trafficking drugs.
Regards,
Aran CCD

Published on:



Recommendation

The move was very efficiently done. The movers were friendly and well prepared and packed the items.

Pros and cons
On time and well prepared
Moved from Randburg (South Africa) to Randburg (South Africa).

Response of

Dear Theunis

We would like to sincerely thank you for your positive message received and I'm so pleased you were happy with our service. Thank you for taking the time and the trouble to communicate your feelings. We would like to wish you everything of the best in your new home and look forward to moving you or your friends in the future.

Warm regards.
Tom

Published on:



Recommendation

Movers were efficient and everything loaded in good time, including wrapping of upholstered furniture. Tom who had originally quoted me was in constant communication which helped put us at ease.

Pros and cons
Good responsiveness
Well priced
Moving van needs maintenance and cleaning
Moved from Middelburg (South Africa) to Johannesburg (South Africa).

Response of

Dear L

A belated thank you for your positive message received and I'm so pleased you were happy with our service. Thank you for taking the time and the trouble to communicate your feelings. We would like to wish you everything of the best in your new home and look forward to moving you or your friends in the future.

Warm regards.
Tom

Published on:



No recommendation

The same as hundreds of other complaints. Quote tripling from initial quote to delivery, with household goods being held hostage. 154 items not arriving at end destination including bedroom sets, dressing tables, camping gear, gardening tools, boxes and boxes of personal items, silver cutlery sets, remote drones and helicopters etc etc etc
No response on phone calls or e mails
Have now filed criminal charges the same as in February 2017 against [name removed by Sirelo].
Ended up with other people's goods

Pros and cons
If you value your personal goods do not use ARAN
Moved from Pretoria (South Africa) to Nairobi (Kenya).


Recommendation

The owner went out of his way to accommodate us at very short notice also given us an incredible good price and offered to assist with personal matters at hand

Pros and cons
Great personal service and attention
Immaculate packing - no damages
Moved from Bromhof (South Africa) to Fairlands (South Africa).


No recommendation

On the 12th June, Aran international hired a company to deliver my furniture to me, from JHB to DBN. Upon delivery, there was a significant amount of furniture and boxes not there, items like my fridge, my bed, boxes, microwave, most of my child's clothing, etc etc, there is a long list!. Delivery was meant to happen in the morning on the 12th, but only came after hours, which I can now understand why, no one wanted to deal with a complaint!.. At 19.28 on the 12th June, I received an email from Aran Int, stating that they regret to inform me that their storage unit, where my belongings were being stored was broken into (I only saw the email the following morning). This is AFTER my delivery, and after hours. I couldn't make a call to them as their offices were closed, so sent them an email back the following day, I also called the following day and am yet to receive the call back that was promised. The case number they provided me with is dated May. Aran did not tell me that my f.. Read more

Pros and cons
Very quick to get a quote to you
THEFT, Breakages
Terrible service
Moved from Johannesburg (South Africa) to Durban (South Africa).


Recommendation

Had a great experience using ARAN! Used them to move some things up from CPT to DUR. They collected my things and delivered them on time, and consistently kept me updated regarding the location of my things throughout the process. The staff were incredibly helpful and sent me everything I needed and were always available to assist if need be. Great service! Definitely recommend. 👏🏻😊

Pros and cons
Communication
Pick up and delivery time
Moved from Cape Town (South Africa) to Durban (South Africa).

Response of

Dear A

A belated thank you for your positive message received and I'm so pleased you were happy with our service. Thank you for taking the time and the trouble to communicate your feelings. We would like to wish you and your family everything of the best in your new home and look forward to moving you and your friends in the future.

Warm regards.
Tom

Published on:



No recommendation

Worst moving company ever and they are cheats. The quotation price is nowhere close to what they will actually charge. They do not do anything as planned. They actually do not do the removals themselves but hire other moving companies to transport your stuff. The owner, [name removed by Sirelo] is a rude and cruel liar and thief. Expect the worst when dealing with these guys.

Pros and cons
None
Charged double what was quoted
Sent some teenagers to collect my stuff late at night
Moved from Johannesburg (South Africa) to Durban (South Africa).


Recommendation

We can only say thank you to [name removed by Sirelo] and his wonderful team that rendered a superb service!!! We received constant feedback when ever we had a query.

Pros and cons
Professional and friendly assistance
Bit of confusion on arrival time in Johannesburg but they sorted it out quickly
Moved from Port Elizabeth (South Africa) to Johannesburg (South Africa).

Response of

Dear Mr. & Mrs. Greyer,

Firstly I would like to welcome you both to Johannesburg and thank you for the kind and honest remarks you have provided.
It was an absolute pleasure dealing with you as a client. On behalf of everyone here at ARAN we wish you both all the success and happiness in your new home.

Warm Regards,
Shane O’Boyle

Published on:



No recommendation

Arrived on time to review contents to move. Provided a quotation in excess of R16,000 but accepted the quotation. The day before the move the quotation changed to in excess of R25,000 because pf the number of boxes (more than half of which were self-packed). Because of time constraints we paid with the 'promise' that we could get a refund on returned boxes (most of which we bought separately). After 2 months of continual changing, a refund was made which was less than half of what was promised. BEWARE OF HIDDEN COSTS

Pros and cons
moving crew were excellent with limited damage and thefts
Bad quoting; inefficient service; unkept promises; over pricing
Moved from Parkwood (South Africa) to Fairland (South Africa).


No recommendation

Because I can’t give a 0/10.
Worst service.
Worst people.
Horrible experience
Breakages.
Didn’t finish the move in time quoted.
Added costs after initial quote.

Pros and cons
Bad management
Bad employment
Moved from Johannesburg (South Africa) to Parktown North (South Africa).

Response of

Good Day Sir/Ma'am,

I must firstly apologies for the terrible service you appear to have received by this company and I acknowledge receipt of your complaint with thanks.

I will have a chat with Tom now regarding this issue and I have opened an investigation to the matter with ref. no. HP000075.

However, as Sirelo does not reveal all your information publicly I would like to ask that you kindly send an email to [email protected] with the above ref. number, or alternatively you can reply to this thread with your email address.

Again I must reiterate that we sincerely apologies for this issue and assure you that we will take the case further.

Warm Regards,
Aran International - CCD 2019

Published on:



Recommendation

The service was absolutely impeccable from when I first requested a move to when the goods were delivered.

The process was painless, the movers came exactly on time, and the goods arrived in perfect condition exactly when Aran said it would.

I couldn't be happier with the experience.

Pros and cons
On time
Perfect condition
Moved from Cape Town (South Africa) to Johannesburg (South Africa).


Recommendation

From getting a quote to moving - the service offered was excellent. The people were friendly, efficient and helpful.

Pros and cons
On Time
Moved from Johannesburg (South Africa) to Johannesburg (South Africa).


Recommendation

Very good service and teams.
Delivery was a little slow but in all, a very good service. Thanks Aran!

Pros and cons
Communication
Moved from Midrand (South Africa) to Tableview (South Africa).


Recommendation

You service was fantastic and the driver [names removed by Sirelo] were very polite & helpful. I will definitely use ARAN again if I must to move.

Thanks

Pros and cons
Friendly
Moved from Akasia (South Africa) to Eastlondon (South Africa).


No recommendation

This company is pathetic. Constant delays, in my case over three months. Goods damaged. Shocking service and verbal abuse from owner. Needs to be reported to reported to regulatory bodies. Legal case being instituted.

Pros and cons
Delivery times missed by three months
Goods damaged,false invoicing, increased fees
Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


Recommendation

I moved from Linden to Nelspruit recently, the movers collected my goods on Sunday the 30th and delivered the next day.
Thank you for the efficient service.

Pros and cons
[name removed by Sirelo]
Efficient
Moved from Linden (South Africa) to Nelspruit (South Africa).

Response of

Dear Jeanne,

Thank you very much for the kind words of support, we wish you all the best in the New Year!

Warm Regards,
Aran International

Published on:



Recommendation

Hi Aran,

Thank you for the friendly and efficiant service for my move.

The team is to be commended for how they packed and loaded my whole house in Richards bay and managed to promptly deliver everything to Parys the following morning.

A big thanks to Tom!

Regards
Paul

Pros and cons
Efficient
Helpful
Moved from Richards Bay (South Africa) to Parys (South Africa).


Recommendation

Dear Aran International,

Thank you for the friendly and professional service during all our dealings with you.
I do not feel I need to give any suggestions on how your service could be improved and I would recommend your company to my colleagues & friends.

Thank you.
Mrs & Mrs Spies

Pros and cons
Friendly & Professional Office Staff
Friendly & Professional Moving Staff
Moved from Vereniging (South Africa) to Orania (South Africa).

Response of

Dear Mrs. Spies,

Thank you so much for the Wonderfull feedback.

We hope that you and your husband enjoy the peace and freedom in Orania ;)

Have a wonderful weekend!
Warm Regards,
Aran International

Published on:



No recommendation

forced to give at least one star, otherwise review can't be posted. They were a week late with delivery, wouldn't respond to calls or e-mails to keep me updated, until I threatened them with going public about poor service. On arrival, they were rude and uncooperative. I claimed a discount and, to date, they've ignored me. I don't recommend them at all!

Pros and cons
Unreliable and rude
Treat customers with disdain
Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


Recommendation

Good company, I have used them twice now.
Same staff as 6 years ago! Thanks [name removed by Sirelo], you are always such a delight to deal with.

Pros and cons
Good
Moved from Randburg (South Africa) to Randburg (South Africa).


No recommendation

They give the lowest quote, they picked up my furniture on 3/4/2018, doubled the quotation, put it into storage because I couldn't meet their demands and demanding over R21 000 just for storage apart from the doubled in quotation. It's been a nightmare, dealing with them the [name removed by Sirelo] brothers, they are rude and they go as low as threaten. It's like paying them to steal the furniture and then they extort money from people. Yes their staffs are not honest, they stole a pair of new very.expensive men's takies while loading and no one takes responsibility. If they can do that whilst we are around there's no telling what they are up to after they pick up the goods. It's been over six months since They picked up and will hear nothing. They just want money. I don't understand how these business get away by operating this way. This company scams people. There are people who have the money to pay people like this therefore they continue to operate this way. We create this kin.. Read more

Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


No recommendation

I asked for a quote through internet with several comparative quotes of which Aran was one. Their website looked good but their price was not necessary the lowest. The quote to move was from Bloemfontein to Delayeyville in North West. The original quote was for aprox R10,900. They sent an invoice for 50% of the quote where i had to pay R5,000. The R5,000 was transferred to Aran's account via EFT. Standard Bank to Standard Bank. The next morning (21Sept 2018), I phoned to asked if they received the R5,000. They did receive the money but immediately said they had to change the quote. The quote was changed to R14,900. After numerous calls and emails they simply did not reply. I emailed to say i don't accept the new quote. I spoke with [name removed by Sirelo], [name removed by Sirelo] and [name removed by Sirelo]. [name removed by Sirelo] the owner is rude and simply avoids answering the question and will not refund my R5,000 deposit. I have opened a case of fraud with SAPS as advised by .. Read more

Pros and cons
Dishonest
Fraudulent
Moved from Bloemfontein (South Africa) to Delareyville (South Africa).


Recommendation

My stuff just arrived from South Africa now, everything in perfect condition and bang on time.
Thanks to everyone at Aran!
[names removed by Sirelo] you guys were brilliant, I was constantly in the loop and treated as a friend. Cant believe you guys nailed such a complex job!!

Now to start my new life in London! haha cheers

Pros and cons
Friendly
Professional
Moved from Randburg (South Africa) to London (United Kingdom).


Recommendation

Thank you for moving my mother. You were cheap and helpful. Dankie.
I will tell my friends they must use you. Very good people!

Pros and cons
Cheap
Helpful
A bit late
Moved from Krugersdorp (South Africa) to Rustenburg (South Africa).


Recommendation

Thanks everyone for all your help shipping my stuff to Canada, I am especially happy with the fact that I urgently needed my bed and fridge which you decided to air freight so I wouldn't need to wait too long.

Pros and cons
Helpfull
Friendly
Moved from Johannesburg (South Africa) to Toronto (Canada).


Recommendation

I would like to thank Arans team for such an easy move. I moved from KZN to Johannesburg last week and it was a total breeze. They packed and moved everything over two days, everyone had a smile and the girls in the office kept me informed. Thank you everyone for all the effort into me as a client, I really appreciate this!

Pros and cons
Insurance
Fun
Moved from Pennington (South Africa) to Johanneburg (South Africa).


Recommendation

Awesome help from Matilda, this was the second time I've moved with Aran, they are punctual, courteous and easy to work with. Given it was only a small quick move, they didn't over charge me and I would highly recommend them. Thanks again guys, hopefully I won't be moving again!!

Pros and cons
Punctual
Reasonably Priced
Moved from Johannesburg (South Africa) to Johannesburg (South Africa).


Recommendation

After a friend told me to use Aran I soon realised why. They after true value for money and are very helpful. I only had 3 days to organise my move and Matilda assured me that they would be able to fit us in on the day requested (less than week after I contacted them). Shane was then sent to visit my house in linden and was very helpful he showed me how to correctly pack boxes, and why, and told me where to get everything in order to save some money. Later that day he delivered tape and newspaper so I could save even more. This was before I had even booked with Aran. I too would definetely recommend this team!!

On the day of the move Frank arrived early to help me pack and before 5pm my stuff was on its way to Cape Town. Thank you !!

Pros and cons
Helpfull
Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


Recommendation

When I moved in the past I was nervous but Aran assured me that this time everything would be in their hands.

Such a funny, friendly and town to earth team. Thank you

Pros and cons
Honest
Hard working
Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


Recommendation

Absolutely fantastic. Aran moved everything out of my two bedroom flat so fast and efficient, after just 4 days my stuff was in Cape Town. Would 100% recommend.

Pros and cons
fast
carefull
Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


Recommendation

I cannot recommend this company highly enough for their professionalism and hard work to get us moved with minimum of stress. From Shanes initial visit to the day of our move nothing was ever a problem or too much trouble for them. The 2 guys who did the actual removal were a credit to the organisation - they were dedicated and hard working and took the utmost care with all our possessions from old to new home.

Pros and cons
In house survey.
Showed me how to pack before I even confirmed that I would use them.
Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).


No recommendation

As per the rest of the users who have had issue with Aran, there scam works as follows:

1- Call Aran and request a quote. Telephone agents are very pleasant and extremely helpful (Mid November)
2- Receive inventory to complete in order to receive quote. In our case, we were moving from Cape Town to JHB.
3- Agree and sign quote. Pay deposit (R8000) and confirm day when truck will arrive. Again, in our case, it was very specific because the new owners where moving in.
4- Call Aran and confirm time we can expect truck (2 days out from intended move date).
5- Get informed truck is running 1 day late and cannot be on the requested data. Argue till you are blue in the face trying to make them understand that we have people moving in the next day.
6- Aran refuses to help and says there is nothing they can do.
7- We arrange another moving company to move our house into a temp storage facility. We incur a cost of R5000 + storage.
8- Inform Aran of new pick up location and request conf.. Read more

Moved from Cape Town (South Africa) to Johannesburg (South Africa).


No recommendation

Please avoid these cretins at all cost. They will extort more and more money from you once they have your goods, they'll deliver wells late and their employees will loot your boxes.

Moved from Johannesburg (South Africa) to Cape Town (South Africa).

Headquarters

Aran Int'l Removals & Storage

372 Elsecar Street Kya Sand
2194 Randburg
0861 474 700

Other nearby movers

View all moving companies in Randburg and surroundings